Recuerdos.

Somos un instituto que hace muchas cosas interesantes, divertidas, creativas. . . En muchos centros sucede esto mismo, lo sabemos. Pero también somos conscientes de que hacer memoria histórica es importante. Nuestra intención es poder recoger algunas de estas experiencias. Ya contamos con una revista y una página web fantásticas y pretendemos trabajar en esta misma dirección. La finalidad no es otra que jugar una vez más con las letras, con las palabras, con las imágenes, con los sonidos, con los colores. . . y a través de ellos comunicar, compartir, ilusionarnos y recrear momentos mágicos del mundo de la enseñanza. El objetivo es hacerlo a través de la fantástica mirada de los alumnos. Con su ingenio y su percepción iremos construyendo este blog.

dilluns, 22 de juny del 2015

DANSA-TEATRE'13-15

La definició més generalitzada del terme dansa-teatre (tanztheater) ens remet a la unió de la dansa genuïna i els mètodes del teatre creant una nova forma de dansa que, en contrast amb el ballet clàssic, està molt vinculada a la realitat i a les emocions humanes. El terme ja havia estat utilitzat per membres del moviment expressionista alemany dels anys 20 que volien distanciar-se de les tradicions del ballet clàssic.

La dansa teatre abasta des del moviment corporal en la seva més àmplia accepció fins l’ús de la paraula, el cant, la música en viu, el teatre, l’ús de l’espai, l’escenografia, la il•luminació, el vestuari.. totes les disciplines unides a l’entorn d’una reflexió existencial que es tradueix en un tema concret. Generalment no hi ha un diagrama narratiu sinó que es presenten situacions referides als conflictes humans i estimulant a l’espectador a identificar-se i reflexionar sobre certes línies de pensament.
Una de les representats més conegudes d’aquest corrent fou Pina Bausch que afirmava no estar interessada en com es mou la gent sinó en què és el que els mou.

Els alumnes de l’assignatura d’Història de la Música i de la Dansa de 2n de Batxillerat, dediquem el darrer trimestre a crear petits muntatges de dansa-teatre. Fer-ho al final permet haver adquirit recursos i treballat habilitats que ara es podran posar en pràctica. No només destreses físiques sinó també eines relatives al procés creatiu i als paràmetres en els que es mouen tant la dansa com el teatre.

A partir d’un text i les idees que aquest els aporti, els alumnes hauran de crear un muntatge que integri moviment, text, efectes de so o música. Tots els membres del grup han de participar en tot, cap d’ells pot només ballar o només fer música o només dramatitzar. No és necessari un fil argumental narratiu, l’abstracció és un dels objectius, però això dependrà del que cada grup proposi.
Donades les característiques de la matèria, la part més important del muntatge és el moviment, la creació de moviments originals i la seva relació amb les idees del text escollit. Buscar moviments tenint en compte el que hem treballat a classse sobre les possibilitats de moviment i de relació, sobre la relació amb la gravetat, sobre la relació entre els ballarins, sobre les reaccions del cos en l’expressió de determinades emocions, sobre l’ús de l’espai. Buscar parts del cos que potser no es mouen mai i intentar sentir què passa quan les movem: explorar!

Els grups presenten el seu muntatge en directe a la Cúpula dels Comediants. Aquí en teniu unes mostres:
Curs 2013-2014:
Grup 1: Andrea Muñiz, Rebeca Palomino, Eudald Payés i David Solans. Muntatge inspirat en l’inici de La Metamorfosi de Franz Kafka i el poema Viceversa de Mario Benedetti.
Grup 2: Gisela Llargués, Roland Planas, Carla Tamborra, Alexandra Vega i Ariadna Zuliani. A partir dels poemes Análisis del retorno de Mario Benedetti i Las Manos de Miguel Hernández.
Grup 3: Isaac Caparrós, Paula Medina, Eva Navarra, Alba Reina i Ariadna Soetekou. A partir del poema Romance de la luna de Federico Garcia Lorca.


Curs 2014-2015:
Grup 1: Joel Guardeño, Miranda Lyon, Claudia Rubio i Valentina Brest. Títol:Tus, Jos  a partir del text Cartas para Claudia de Jorge Bucay
Grup 2: Aina Dulsat, Oriol Martín, Mar Poveda, Andrea Sánchez. Títol: Ens demanen silenci a partir del poema Silenci de Vicent Andrés Estellès
Grup 3: Andrea Enrich, Savanne Ribelles, Sergio Pascual, Mar Urbinstondo. Títol: El buscador  inspirat en un dels relats del llibre Contes per pensar de Jorge Bucay





     


  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada